Pēc aizvadītā rallija portāls Go4speed uz sarunu aicināja Ralfu Sirmaci.
Ralf, apsveicu jūs ar izcīnīto uzvaru savā klasē!
Paldies!
Tu šos ceļus iepriekš biji braucis?
Varbūt sen, sen atpakaļ ziemā ar Ford Fiesta R2, bet, protams, no ceļiem neko neatcerējos, tāpēc mums šis bija kā pilnīgi jauns rallijs.
Ņemot vērā, ka vairākas ekipāžas piedzīvoja avārijas, rallijs laikam nebija viegls un lielu lomu noteikti spēlēja precīza stenogramma?
Jā, tas gan. Mums kopumā ar stenogrammu viss bija kārtībā un nekādu lielo kļūdu nebija, lai arī, protams, ceļi bija ļoti ātri un viltīgi, tāpēc stenogrammai vajadzēja būt precīzai. Mums lielākā problēma bija nodilušās riepas, ar kurām sanāca diezgan pacīnīties.
Braucāt savā kontrolētā tempā vai tomēr nācās vietām arī piepūst vaigus un braukt jau uz riska robežas?
Braucām ātri, bet ne uz riska robežas.
Ralfs Sirmacis / Armands Bite Foto: Raimonds Volonts, Latvijas Rallija čempionāts
Pirmajā dienā bijāt otrie absolūti. Vai tas varētu būt izskaidrojams ar starta pozīciju (Sirmacis startēja septītais), kad trase jau bija tīrāka?
Varbūt arī tas kaut ko nospēlēja, bet es vairāk domāju, ka tas bija saistīts ar to, ka pirmais un trešais posms bija ļoti ātrs (SS3 Tanaka vidējais ātrums bija 136 km/h, bet Sirmača – 124,7 km/h). Skatoties pēc datiem, tad Proto un R5 mašīnas tik ātri nevarēja pabraukt. Cik skatījos, tad šiem auto maksimālais ātrums bija ap 180 km/h, bet man un Emīlam ap 195 km/h. Tanakam maksimālais ātrums bija 199 km/h. Vienīgi daži BMW brauca virs 200 km/h (smejas). Bet, protams, bija patīkami, ka pēc pirmās dienas varējām būt tik augstā vietā.
Otrajā dienā brauci kā otrais, aiz Ota Tanaka, kad trase noteikti slīdēja daudz vairāk. Kādi bija braukšanas apstākļi?
Otrās dienas pirmais aplis bija ļoti slidens, tāpēc vietām sanāca braukt no maliņas līdz maliņai. Vairākos līkumos nesanāca braukt tik droši, kā gribētos, jo ļoti slīdēja, tāpēc pirmo apli braucām diezgan prātīgi.
Līdz pat noslēdzošajam posmam turējāties otrajā vietā absolūti, bet diemžēl noslēdzošajā posmā nācās zaudēt divas vietas un finišā 4.vieta absolūti, bet pārliecinoši pirmā vieta savā klasē.
Tur nospēlēja riepu faktors. Mums bija līdzi astoņas riepas, un uz otro apli nebiju domājis, ka segums tik daudz ēdīs riepas. Līdz ar to noslēdzošajā posmā riepas bija izbeigušās, tāpēc riskēt un cīnīties par goda pjedestālu absolūtajā ieskaitē bija praktiski neiespējami. Protams, ka gribējās finišēt Top 3 absolūti, bet primārais bija uzvara klasē.
Ralfs Sirmacis / Armands Bite Foto: Raimonds Volonts, Latvijas Rallija čempionāts
Kā kopumā patika ātrumposmi?
Man ļoti patika. Ļoti interesanti ar daudzviet nepārredzamiem ceļiem, kur ļoti bija jātic stenogrammai. Otrajā dienā tikai SS7/SS10 vietām bija garas taisnes, bet pārējie posmi bija ļoti līkumaini un tehniski. Man ļoti patika.
Par to, ka rallijs nebija viegls, liecina arī daudzās avārijas.
Jā, ceļi tiešām nebija viegli, bet man patika. Ļoti žēl, ka avārijas piedzīvoja Jānis Vorobjovs un Emīls Blūms, jo domāju, ka mūsu savstarpējā cīņa būtu ļoti aizraujoša. Bet diemžēl tāds ir tehniskais sporta veids, kur tādas lietas var notikt jebkuram.
Cik noprotu, tad šis bija rallijs, kur tehnika izturēja godam.
Jā, beidzot viss bija kārtībā un nekādu tehnisku problēmu nebija. Pirms rallija tāpat sanāca ieguldīt lielu darbu automašīnā, bet, kā redzam, tad tas nesa augļus. Protams, ir vēl lietas, kas jāuzlabo un jāpilnveido. It kā līdz Paides rallijam ir viens posms Lietuvā, bet diemžēl finansiāli to pagaidām nevaram atļauties, tāpēc gatavosimies Paides rallijam.
Vai rallija laikā sanāca parunāties ar Otu Tanaku?
Nē, jo katrs pirms ātrumposmiem stājāmies savā vietā, darījām savus starta rituālus, tāpēc tā, ka stāvētu viens aiz otra un varētu parunāties, tā nebija.
Cik sapratu, tad pēc rallija saņēmi uzslavas no Tanaka.
Cik nu uzslavas, bet, gaidot apbalvošanu, viņš, ejot garām, pienāca, paspieda roku, apsveica un pateica, ka labs sniegums ar tik vēsturisku mašīnu.
Kopumā pēc ilgiem laikiem labs rallijs padevās – izturēja gan tehnika, gan pašam viss gāja no rokas.
Jā, sūdzēties nevar. Tehnika izturēja, paši kļūdas nepieļāvām, kas arī vainagojās ar tik labu rezultātu. Paldies ģimenei, atbalstītājiem, mehāniķiem un atbalstītājiem, kuri bija gan trases malā, gan sekoja attālināti. Prieks trases malā bija redzēt arī sarkanbaltsarkanos karogus.
Informāciju par Latvijas rallija čempionātu meklē mūsu oficiālajā interneta vietnē www.autorally.lv, kā arī sociālo tīklu kontos Facebook, Instagram un X.