26.09.2021
pēc 6 d.

Dokumenti

Plašu popularitāti iemantojušais FIA ERC Junioru čempionāts 2021. gada sezonu sagaidīs ar būtiskām izmaiņām. Atbilstoši FIA Motoru sportu padomē apstiprinātajam, FIA ERC1 Junioru čempionāts turpmāk pārdēvēts par FIA ERC Junioru čempionātu un paredzēts, ka dalībnieki tajā sacentīsies ar nākamās paaudzes Rally3 automašīnām, izmantojot Pirelli riepas.

Šīs intriģējošās izmaiņas saistītas ar mērķi samazināt izmaksas, nodrošinot jaunajiem rallija talantiem, finansiāli pieejamāku starptautisku čempionātu ar pilnpiedziņas automašīnu. FIA ERC Junioru čempionāts arī turpmāk paliek atvērts visām komandām, un būs pirmais, kas nodrošinās iespēju sacensties ar jaunākajām Rally3 automašīnām, kurām paredzēta būtiska loma FIA izstrādātajā rallija hierarhijā.

Pateicoties FIA, M-Sport, Pirelli, Eurosport Events vienotajam darbam, izdevies panākt pavisam jaunu vilkmi, FIA ERC Junioru čempionāta uzvarētājam balvā nodrošinot piecu posmu dalību 2022. gada FIA pasaules rallija čempionātā junioriem (Junior WRC) ar M-Sport Fiesta automašīnu un Pirelli riepām.

Tikmēr ERC3 Junioru čempionāts arī turpmāk nodrošinās iespēju dalībniekiem sacensties ar priekšpiedziņas Rally4 un Rally5 automašīnām, tāpat izmantojot Pirelli riepas. Plašāk par balvām aprakstīts zemāk tekstā.

 

FIA ERC Junioru čempionu sagaida Junior WRC

2021. gada FIA ERC Junioru čempions balvā saņems piecu posmu dalību 2022. gada Junior WRC čempionātā. Precīzāks izklāsts dalībniekiem tiks izsniegts reģistrējoties čempionātam.

Yves Matton, FIA rallija direktors: “Šis ir pirmais no vairākiem paziņojumiem, ar kuriem vēlamies pārstrukturēt rallija sacensību sportisko hierarhiju jeb piramīdu. Izsaku lielu pateicību M-Sport, Pirelli un Eurosport Events, kuri atsaucās šai iniciatīvai, kas ļaus izveidot skaidri saprotamu attīstības ceļu starp FIA Eiropas rallija čempionātu un FIA pasaules rallija čempionātu. Lai parūpētos par rallija nākotnes izaugsmi, jaunajiem rallija talantiem šobrīd ir īpaši svarīgi nodrošināt pieejamību, un iespēju gūt starptautisku pieredzi ar pilnpiedziņas auto. Šī jaunā struktūra tieši to arī ļaus panākt.”

Jean-Baptiste Ley, Eurosport Events, FIA ERC koordinators: “Būtu ļoti vienkārši turpināt priecāties par čempionāta sasniegtajiem rezultātiem un par jauno rallija talantu demonstrēto sniegumu ar Rally2 auto, kāpjot uz goda pjedestāliem un izcīnot uzvaras. Tomēr, sezonas gaitā guvām divas ļoti nozīmīgas atziņas. Pirmkārt, jaunie talanti apliecināja savas prasmes cīnīties par uzvarām arī FIA ERC kopvērtējumā. Ļoti ceram, ka viņi to turpinās darīt arī turpmāk. Tanī pat laikā, ir skaidri arī redzam, ka plaisa starp priekšpiedziņas ERC3 Junior un pilnpiedziņas ERC1 Junior klasēm nekļūst mazāka. Solis uz priekšu ir pietiekami plats, un ekipāžām ir lielas grūtības nodrošināt nepieciešamo finansējumu, it sevišķi globālās pandēmijas laikā. Tieši tāpēc jaunākās paaudzes Rally 3 ir lielisks risinājums, rodot balansu starp izmaksām un pieredzes gūšanu ar pilnpiedziņas auto.”

“Tāpat neesam aizmirsuši par pilotiem, kuri turpinās startēt ar Rally2 automašīnām, un kuri nepārsniedz 28 gadu vecumu. Ļoti novērtējam viņu dalību un startu rallijos, tāpēc jau tuvākajā laikā ziņosim par tieši šīm ekipāžām paredzētu atbalsta mehānismu. Tikmēr ERC3 Junior absolventus un citus jaunos talantus nākamgad sagaida aizraujoša sezona ar Rally3 auto.”

Malcolm Wilson, M-Sport izpilddirektors: “Jauno talantu attīstība vienmēr bijusi mūsu biznesa pamatu pamatā, un FIA Eiropas rallija čempionāts izsenis pierādījis, ka spēj uzrunāt labākos no tiem. Daudz pūļu esam veltījuši, lai nodrošinātu skaidri izprotamu un finansiāli pieejamu ceļu, lai jaunie rallija talanti spētu sasniegt mūsu sporta augstākās virsotnes. Šī sadarbība un jaunais mehānisms to vēlreiz apliecina. Ar nepacietību gaidu 2021. gadu, lai novērtētu jauno talantu izaugsmi un viņu ceļu pretim galvenajam mērķim – pasaules čempiona titulam!”

Terenzio Testoni, Pirelli rallija vadītājs: “Pirelli vienmēr bijis nozīmīgi sniegt atbalstu jauno rallija talantu attīstībai – ko pierāda dažādas mūsu programmas, sākot ar Pirelli Star Driver, un beidzot ar nesen izziņoto FIA Rally Star programmu. Tieši tāpēc esam priecīgi, ka varēsim atbalstīt ERC Junior čempionātu, nodrošinot riepas Rally3 automašīnām. Tas radīs nepieciešamo sistēmu, lai jaunie talanti spētu turpinātu savu izaugsmes ceļu, nonākot pašā augstākajā līmenī – kurā jau atkal ir iespējams startēt ar Pirelli riepām.”

 

Iepriekš pārbaudīts un sevi pierādījis formāts, jaunas balvas ERC3 Junior čempionam

ERC3 Junioru čempionāts tika izveidots 2014. gadā, kā kopīga Eurosport Events un FIA iniciatīva, un arī  nākamgad tas turpinās pastāvēt kā čempionāts, kurā startēt ar dažādu ražotāju Rally4 un Rally5 auto, izmantojot Pirelli riepas.

2021. gada FIA ERC3 Junioru čempions balvā saņems trīs apmaksātus posmus 2022. gada FIA ERC Junioru čempionātā, ar Ford Fiesta Rally3 auto un Pirelli riepām. Savukārt, ja čempions titulu būs izcīnīs ar Fiesta Rally4 automašīnu, tad balvā saņems apmaksātu dalību visos sešos 2022. gadā paredzētajos posmos, ar Ford Fiesta Rally3 un Pirelli riepām. Precīzāka informācija tiks izziņota tuvākajā laikā.

 

FIA ERC Junior / ERC3 Junior čempionāts sāksies maijā

2021. gada junioru čempionātā paredzēti seši posmi, bet sezonas kopvērtējumā tiks skaitīti ekipāžas pieci labākie rezultāti. Čempionāta starts plānots 6.-8. maijā ar Rally Islas Canarias, bet noslēgums 22.-24. oktobrī ar Rally Hungary.

1.posms: Rally Islas Canarias (asfalts), 6.-8. maijs, 2021

2.posms: 77th Rally Poland (grunts), 18.-20. jūnijs, 2021

3.posms: Rally Liepāja (Latvija, grunts), 1.-3. jūlijs, 2021

4.posms: Rally di Roma Capitale (Itālija, asfalts), 23.-25. jūlijs, 2021

5.posms: 50th Barum Czech Rally Zlín (asfalts), 27.-29. augusts, 2021

6.posms: Rally Hungary (asfalts), 22.-24. oktobris, 2021

 

Ar Rally2 auto startējošo jauno pilotu atbalsta mehānisms

Tuvākajā laikā tiks ziņots par atsevišķu atbalsta mehānismu pilotiem, kuri 2021. gada 1. janvārī vēl nebūs sasnieguši 28 gadu vecumu, un 2021. gada FIA Eiropas rallija čempionātā plāno startēt ar Rally2 automašīnām.